3 DAGEN GELEDEN - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Jos en Jose Laurijsen - WaarBenJij.nu 3 DAGEN GELEDEN - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Jos en Jose Laurijsen - WaarBenJij.nu

3 DAGEN GELEDEN

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Jose

02 September 2015 | Nederland, Valkenswaard

We beginnen op 30 augustus om 05.00
Lei de buurman heeft ons weggebracht naar Schiphol waar we met een kwartiertje vertraging richting vancouver vlogen.
We hadden beenruimte genoeg en konden via een eigen scherm films bekijken.de reistijd viel eigenlijk best wel mee, maar we waren toch blij dat we er waren.
Een nachtje in het hotel waar we op Canadese tijd om 17.00 naar bed gingen en geslapen hebben als een blok.
Morgen om Half 9 kunnen we de camper ophalen, best wel spannend allemaal.
OHRA vergeet te vermelden dat we over Groenland zijn gevlogen, ik wist niet dat er zoveel ik kon liggen.

31augustus.

Regen shit zeg net nu we de camper kunnen halen.
Na uitleg van de camper hebben we hem ingeruimd en op weg naar een superstore waar we eten in hebben geslagen voor een paar dagen.
Na wat kilometers hebben gemaakt de eerste camping opgezocht, want je bent toch geconcentreerd wat zo'n gevaarte doet.
Heel veel vrachtverkeer op de highway 1 en met die opspattende regen is het niet fijn rijden.
We hadden een mooi plekje bij een rivier, geen elektriciteit maar er zit genoeg power in de accu voor een lampje.
Tijdstip van aankomst Canadese tijd 17.10 Nederland. Tijd 02.10.
Jose bakt eieren op de Nederlandse tijd 02.55, het is heel raar .
Vandaag 127 km gereden, met een hele dag regen.

1 september
We staan weer op met een lichte regen, nog wat foto's gemaakt en we vertrekken richting HELLS GATE net na Yale.
HELLS gate is een oud goudzoekers kamp waar je met een slingerende gondel(oorzaak wind) naar beneden werd gebracht naar de kolkende rivier de Frasier.
Intussen is ook de zon tevoorschijn gekomen en dat oogt toch heel wat vriendelijker. We wijken af van de highway 1 en gaan binnendoor richting Lilloet waar we de nacht door brengen.
Jose heeft lekker gekookt en we gaan van de rust genieten.
De foto' volgen nog.

Groetjes van ons en tot de volgende WiFi spot.

• 02 September 2015 - 09:15

Lex:

Jammer van het weer. Maar na regen komt zonneschijn moet je maar denken.
    Veel plezier en tot mails.
    Lex & Ankie.

• 02 September 2015 - 10:23

John En Marion:

Hoi Canadezen
    Nou, de kop is er af. Ja, je zal wel moeten leren rijden met een camper. het is toch een heel gevaarte.
    Zit er een vast bed in of slapen jullie boven in de cabine?????????

Een goede voortzetting van de reis enne...........wie van de twee kijkt nou het lelijkst.......die indiaan of dieje andere toerist............

Groetjes uit een nat Valkenswaard.

• 03 September 2015 - 12:08

Willem:

Wat is dat toch behelpen voor jullie, ben echt niet jaloers :-(
    Post ook eens een foto van de binnenkant vd camper, is een mooi ding, he ?
    Denk aan de (M-) beren en geniet er van !

• 04 September 2015 - 21:57

Ilona Wassink:

Hoi Daar,

Klinkt allemaal goed (behalve het weer maar dat mag de pret niet drukken).
    Ons pap en ons mam zijn nu ook hier en hebben ook meegelezen. Ook van hen de groeten en een fijne reis toegewenst.

Tip van mijn oom die ook gecamperd heeft in Canada: laat je sleutels niet in de camper achter als je de deur dicht gooit (die gaat na een bepaalde tijd zelf op slot). Bij hem stond er gelukkig een raampje open anders had hij zichzelf buitengesloten.

Een fijne voortzetting en we zijn benieuwd naar het volgende reisverslag.

Groetjes Benny, Ilona en de Kids (en Henk en Nel)