5 DAGEN GELEDEN - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Jos en Jose Laurijsen - WaarBenJij.nu 5 DAGEN GELEDEN - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Jos en Jose Laurijsen - WaarBenJij.nu

5 DAGEN GELEDEN

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Jos en Jose

08 September 2015 | Nederland, Valkenswaard

Na een wat moeizame week (regen, camper leren kennen, zoeken naar een superstore, rugklachten nu ook in mijn andere been, nierstenen, batterij van mijn horloge leeg, kan jij er een opsturen John) begint het dag ritme nu te wennen.

Beginnen we met 2 september
Lichte regen vertrokken ri Clearwater waar we in Wells' Gray park een campground hebben gevonden.onderweg zijn we gestopt bij een oude ranch, ik voelde me direct thuis, tussen al die cowboys.
Op de camping troffen we nog een Nederlands stel waarvan we de kaart kregen van Jasper en s' avonds nog een pilsje hebben gepakt.

3 September
Het natuurpark van Wells' Gray park verkend.
We kwamen uit bij de Helmcken falls en de Dawson falls , nog geprobeerd zalmen te filmen maar die waren me te vlug af.
Niet zo veel gereden, terug op de camping ben ik gaan douchen en terug gekomen met vreselijke rug en been klachten.
Ik ben naar bed gegaan want kan zo morgen geen auto rijden, heb geen kracht meer in mijn been.

4 September
We besluiten maar om nog 1 dag bij te boeken want het gaat absoluut niet.
De camping eigenaresse kwam met een warmte doek en later met een ice pack
Hoop dat het morgen weer een beetje beter is.

5 september
De tinteling in mijn rechterbeen blijft en de kracht is ook minder maar toch besluiten we om naar de Rockys te gaan.Slaapplaats gezocht in Jasper.
De rit is prachtig overal sneeuw en bergen, daar is Oostenrijk toch niets bij.
En het aparte van alles je gaat de grens over en je komt in Alberta is het meteen een uur later.

6 September
Het is bewolkt we gaan naar een gletsjer en het Milignemeer, en terwijl we rond het meer aan het wandelen waren, stond daar plotseling een hert, was wel gewend aan mensen, maar voor ons was het heel apart .de rit was zeer mooi en imposant.

7 September.
We rijden ri Banf waar we in golden, vandaaruit ben ik dit aan het schrijven, zullen overnachten.
Het is op een ranch met paarden en stallen.
Maar we gaan eerst langs de Anthabaska falls, imposante waterval.
Als je op de ice field parway overal zou moeten stoppen zou je nooit op de plaats van bestemming komen, dus we moeten selectief zijn.
We bezoeken de gletsjer de bekendste van de ice fields en onderweg naar onze slaapplaats genieten we van de meren, de bergen, de sneeuw en al het andere moois.
Helaas hebben we nog geen beer gezien maar aan eekhoorns geen gebrek.
Het leuke is wel dat je zo weer een uur korter en dan weer een uur langer rijdt i.v.m. De tijdverschillen
Het is best wel fris vanwege de de lage sneeuwgrens, maar het gaat goed met ons afgezien de rugklachten maar we genieten volop.

  • 08 September 2015 - 19:58

    Erik Femk Tess, Pim Izzy:

    Wat vervelend dat nou dat been en die rug zo moeten vervelen. Dat wil je er toch echt niet bij hebben met zon reis.
    Gelukkig hebben jullie dus wel al veel moois gezien, en kunnen jullie dus ook genieten.
    Hier is het ook niet veel met het weer. De verwarming kan aan, en, wij hebben een nieuw dekbed moeten kopen omdat het oude toch echt te koud werd nu.
    Pim heeft al maan, roos, ik en vis leren lezen. Hij begint het leuk te vinden.

    Bij jullie in de tuin heb ik vanmorgen de druiven er maar af geknipt, voel de me een godin in frankrijk tussen al die druiven hahaha.

    Geniet er nog volop van. Wij kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

    Veel liefs van ons xxxxx

  • 08 September 2015 - 20:45

    Lex:

    Indrukwekkend zo'n reis lijkt me. Ondanks de lichamelijke klachten toch blijven genieten..
    Keep up the good spirit !
    Lex

  • 08 September 2015 - 21:22

    Henk & Nellie:

    Wat wij op TV zien, zien jullie het in levende lijve echt geweldig toch, wat een reis. Maar die klachten moeten wel verdwijnen. Dus geniet er met volle teugen van groetjes De zeel.

  • 08 September 2015 - 22:43

    Benny, Ilona, Djim En Vinz:

    Goh wat vervelend die rug- en beenklachten. Hopelijk gaat het snel over. En die stenen achtervolgen je ook in elk land. Gelukkig heb je genoeg afleiding want het zal wel prachtig zijn. Hier ook alles goed. Met Djim is het even afwachten of zijn ontstoken vinger goed geneest. Zijn vandaag toch maar naar de huisarts gegaan en die heeft het zonder verdoving met een mesje open gesneden. Iedereen was verbaasd dat hij even au riep en verder geen kik gaf. Zijn verband vindt hij in elk geval wel stoer. Groetjes en xxx van ons allemaal en geniet er nog van. Tot het volgende verslag!

  • 08 September 2015 - 22:45

    Annet - Theo:

    Hopelijk gaat het snel weer beter met je rug. Gelukkig heb je veel afleiding daar en genieten jullie volop.
    Nog ontzettend veel plezier.
    Groetjes XX Theo en Annet

  • 09 September 2015 - 09:45

    John:

    Hoi,
    heb je voor mij een adres dan stuur ik wel een batterijtje op.
    Wel even kijken wel nummer er op het batterijtje staat anders past het niet.
    Balen van die rug en je nierstenen, maar het is er prachtig zo te horen.
    We zullen het hopelijk wel te zien krijgen als jullie weer terug zijn.
    Geniet ervan en tot horens.
    gr. John.

  • 09 September 2015 - 11:02

    Marion Bijsterveld:

    Hoi Canadezen......
    Nou aangezien John alleen zijn naam er onder heeft gezet, stuur ik ook maar een bericht.
    Echt BALEN zeg. tja en die nierstenen........hebben ze daar nog geen rotsen genoeg haha........
    Kiep ze er maar bij.......en je bent toch in een Canada.....bij de goudzoekers en de avonturiers.............
    Kunnen ze daar geen houten been aanmeten hahahahahahahahaha.

    Hoop dat alles goed komt en anders doe je maar net als ik op vakantie........een dokter zoeken.

    Groetjes en geniet ervan Marion.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Valkenswaard

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 September 2015

HET LESTE BIETJE

24 September 2015

PARKSVILLE

21 September 2015

FOTO'S KIJKEN

21 September 2015

CAMPING

19 September 2015

DE BEER
Jos en Jose

Wij houden van vakantie, cultuur en natuur

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 3565

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

22 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: